onsdag 23 september 2009

Killing-gänget grillas på Berns. Och.



Hamnar i ett program som tycks vara fyllt av Killinggänget. De är på Berns för att hylla Robert Gustafsson. Reprisprogram, antar jag. Hamnar alltid i repriser.
Han är Sveriges roligaste man. Gustafsson. Eftersom jag inte har några källor drar jag till med Wikipedia.
Det enda jag minns är Henrik Schyfferts skratt.
Han får frågan: Kan ni tänka er att vara roliga utan att få betalt?
Det skratt som då hörs är så högt och uppfriskande att tv:n börjar skaka. Den rör på sig.
Ingen tv är van vid spontana högljudda skratt.
Nu har jag en återställarknapp på min tv.
Inte Jägermeister. Utan en riktig knapp. Som går att klicka på.
Men inget händer.
Schyffert skrattar och kan inte sluta.
Jag stänger av tv:n. Så kan det gå när Schyffert får en verklig kanonfråga.
Den faller på sin egen orimlghet, denna fråga.
Men Schyffert kan helt enkelt inte behärska sig. Dagen efter...

Inga kommentarer: