fredag 25 september 2009

Han säger: Kall höst! Ty han vill sälja. HM&sånt.



Alla tiders svärdomsdröm. Han heter Karl-Erik Persson. Han var med på tv. Välklädd. Det kan vem som helst fatta. Trevlig, snygg. Begåvad. Behöver ingen medieträning av såna där rena bluffar som Paul Ronge.
Ronge var en gång fackklubbsordförande på Aftonbladet och jobbade för att vi stackars lågavlönade satar skulle få bättre betalt.
Vad som sen blev av Ronge vet jag inte riktigt. Han spolade ned sig själv i det kommersiella träsket. Kan man tänka.
Karl-Erik Persson är arvtagare och utsedd av styrelsen. Men han säljer inga vinterkläder.
Där har vi problemet. September är som rena sommaren. September är människans dröm denna höst.
Och där står H&M med en massa kappor och fuskpälsar... de står där och stirrar på galgar med hela vintern. Vintern hänger på sned.
Persson verkade se ironin i det hela. Såna chefer är bra. Han brydde sig inte om att hymla om att hans farfar och far underlättat för styrelsen att utse just honom till ny chef.
En morgon när Persson vaknar snöar det. Då blir han glad igen, vilket är honom väl unnat.

1 kommentar:

Agneta sa...

Kommersiella träsket! Det låter äckligt tycker jag. Slemmiga typer krälar där, feberdimmor stiger svavelgula mot den mörka himlen. Men vem sjutton är inte där? Marknadsekonomi kan man oxå säga, fast det låter mer handelshögskolespråk. Jag har inget emot att tjäna pengar, så jag är väl där jag också. Usch! Här kommer en äcklig slemamöba krypande. Bäst jag går upp och duschar!
Ha en bra dag Annette! Och fortsätt blogga. Du är bland de bästa!