torsdag 24 september 2009

Förlåt, Djurgården!



Helt felaktigt har jag påstått att ni i Djurgården uppträtt ohyfsat på en resa till en match.
Det var Hammarby.
Jag tänker inte håna Hammarby genom att säga : Det var självklart Hammarby.
Bajen. Har en känsla av att de får tillräckligt mycket skäll. Som det är.
Djurgården är mitt lag. Det går långt tillbaka i tiden. Knivsta Sandberg. Stenson med sina orimligt höga bollar. Tjugu meter upp i luften.
Det var Stadion och pjogjam pjogjam med signalsystemet.
Hur kunde jag misstänka Djurgården för att svina ner i en buss och , ja med mera...
Förklaringen är att jag blev fascinerad av att en reporter i en svensk tv-ruta började skratta.
Jag blev glad. Så fort någon skrattar blir jag uppåt. Och så tog jag fel.
Pennan slant.
Vad vill ni att jag ska säga? Att det var motvind och att jag hade solen i ögonen.
Det enda jag kan säga till Djurgården och deras fans är: FÖRLÅT!
Självmål.
Det är sånt som händer. Men det är ingen tröst. Jag är en enda stor ynkedom.
TACK! till er som lagt märke till mitt misstag! Jag sjönk faktiskt ner genom jorden. Hur kunde jag?
Bättring utlovas.
Så här får det helt enkelt inte gå till. Som mina chefer ständigt förklarat för mig. Och då menar jag CHEFER.

1 kommentar:

Anonym sa...

du är bra.