fredag 11 september 2009

Har ni fått knäck i lurarna på Telia?


Någonting har hänt på Telia. Konkurrensen är för hård. De har fått knäck i lurarna och ger sig på oss kunder. Eller? Hur ska jag uppfatta detta sms: "Ditt abonnemang byter idag namn till Telia storpratare.
Samma funktioner ingår. Bytet visas på din nästa faktura."
Jag - en storpratare. Det måste gå att säga upp detta abonnemang. Inom tre år, eller så.
Man vill gärna rikta några raka frågor till Telia: Varför tror ni att jag har telefon?
1) För att ringa upp goda vänner och sitta tyst och låta dem gissa vem som ringer?
2) För att prata med folk som ringer och kunna ringa var jag än befinner mig för att prata?
En del mänskor menar att jag ska vara glad att Telia använder ett svenskt ord: Pratare.
Tänk om de skickat ett sms på ny-svenska: Du är numera storkommunikatör.
I ett större perspektiv har vi här att göra med den svenska beskäftigheten: Vi på Telia har ingenting att göra, ingenting att säga, ingenting att komma med. Men för säkerhets skull skickar vi ett meddelande till dig: Ingenting har hänt.
Nej, jag vet det. Hör aldrig mera av er. Jag ringer er. Sen.


Inga kommentarer: