söndag 30 augusti 2009

Där gick Berlusconi på pumpen. Mamma mia!


Det kan finnas de som tror att Berlusconi äger bollen. Fotbollen. Men bollen är fri. Och nu på söndagen slog Inter motståndarna Milan med 4-0.
Nu är det så att Berlusca äger Milan, fotbollslaget. Hur är det då möjligt att Milan inte vinner varje match? Vad beror det på att Inter helt enkelt skåpar ut dem?
Det främsta målet tycks vara det fjärde som kom i 22:a minuten i andra halvlek. Ett häftigt mål på 35 (trettiofem) meters håll slogs in av Stankovic.
Där åkte kavaljeren och kvinnotjusaren Berlusconi dit. I Italien är fotbollen fri.
Jag vet att många inte tror mig. Men följ Gazetta dello Sport. Man kan få för sig att pressen är fri i Italien. Många tycker att detta verkar väl otroligt. Men läs själva. Kolla, så att säga.
I en kommentar efter matchen läser jag: "Jag är nöjd med det jag utfört hittills men jag är inte i toppform. Jag måste jobba till hundra procent för att det ska bli en bra säsong."
Det är Inters försvarsspelare Maicon (från Brasilien) som sammanfattar sin inställning.
Märkligt nog kunde jag inte sagt det bättre själv. Maicon läser mina tankar. Bättre kan jag.
Med den inställningen kan man gå hur långt som helst. Brukar det heta.
Eller som Helge Berglund, det gamla borgarrådet brukade säga: Kempa grabbar! Kempa!
Det var på den tiden då det inte fanns några tjejer.


1 kommentar:

Monica sa...

kikade in ;) kul att du börjat blogga