söndag 18 oktober 2009

Hur tänker Fredrik och Filip?


Fredrik och Filip tänker väl som folk gör mest. Vem kan slå dem? Vem vill slå dem? I vaddå?
Jo, jag vet. Spektakulära grenar. Gäsp.
De tycker om att göra tv med sina kompisar. Nu är Felix Herngren med.
Tre män i en båt. Men de är inte Mark Twain. Jag begär inte det.
Jag har en invändning bara. De vill njuta " innan det kommer en massa yngre människor och kör oss av banan".
Det är vad de säger till Svenska Dagbladet.
Tänk om det kommer äldre människor? De får ha sin bana ifred för alla, tycker jag.
Men situationen är hemsk. De är rädda för unga människor. Det är inte jag.
Tanken har dock inte slagit dem att det kan komma äldre människor. Riktiga gamlingar som är 43 år. Tänk om det kommer några sådana.
Vad vill de säga? Att de är rädda för konkurrens?
Jag tror att de är så speciella att ingen vill ta upp kampen. De behöver inte ängslas.
Men hörni grabbar. Plan B. Tänk på att det finns en värld utanför tv.
Sätt er tillsammans och släck alla lampor och bara sitt där och tänk.
Alla lampor har slocknat. Hur känns det? Hur länge står ni ut?
Hela Sverige verkar vara fyllt av människor som är dörädda. När strålkastarna slocknat. Vad händer?
Man ska inte ge människor råd om allt mellan himmel och jord. Jag säger bara: Plan B.
Så att ni har något i beredskap, stackars satar.

Inga kommentarer: